Summa sidvisningar

tisdag 2 juli 2013

Det här är jag!

Jag har på senaste tiden märkt med mig själv att så länge jag är ärlig mig själv så har jag inga problem med att säga till. ... och numera gör jag det rakryggat... kort och konsist men jag vet min plats, vad jag står för och hur jag vill leva.... Jag låter ingen trampa på mig...

Jag hade när jag var några år yngre alltid en känsla av att vara tillags andra människor för att inte förstöra stämningen, jag kanske inte tyckte som de men höll med för syns skull... jag vågade inte säga ifrån för att göra andra människor besvikna och ledsna på mig... Nu säger jag till på direkten om nåt inte känns bra.... det kan tas på många olika sätt och faktist så kvittar det vilket.. Det kan tas som att ok... då vet vi i alla fall var du står i frågan... elller så kan det tas som fanken va hon blivit spydig och rent av otrevlig... Och faktist i en åler av 34 så kvittar det vilket.  Jag säger inte saker jag tycker på ett otrevligt sätt.... försöker jag i alla falll... men kan fort tolkas så eftersom budskapet ibland kan vara det motsatta från vad nån annan tycker.

Jag står för det jag säger, jag står förmin åsikt... och passar inte det den andra motparten så.... kan jag faktist säga att det bryr jag mig inte om... jag skvallrar inte vidare om saken för att samla medhåll för min åsikt... jag säger till... och sen har jag inget mer att säga.
Jag tror att jag när jag kommit över de 30 känner mig bättre nu än någonsin tidigare.... var jag står... vad jag tycker.... vad som gör mig till mig..  jag är mera självständig... tror mera på mig själv än någonsin tidigare ochjag har faktist inte känslan av att behöva vara älskvärd av alla.... Jag är den jag är.. så får folk välja själv om de tycker om det eller inte... Och vet ni... fast min nya insikt inte gillas av alla så är det lite läskigt men såååå skönt och sååå befriande att faktist våga stå kvar ... i min åsikt.. i min tro på det jag anser vara rätt .... och i mig själv.

OCh egentligen ger jag också mer respekt till en rak och ärlig människa än en som svänger kappan med vinden.... som ändrar sin åsikt för att behaga andra... allt beroende på situationen...

Ni behöver inte tycka om mig..... Roligt om ni gör det men inget måste för jag är Annika 34 år .... och det här är JAG. :)

Det var allt jag hade att säga.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar