Summa sidvisningar

söndag 9 december 2012

"Akta dig för vad du ber om- du kan FÅ det"

Den meningen ringde mig i huvudet idag. Jag har länge önskat mig ledig tid att julmyyyysa och få vila kropp och själ... och jag såg såå fram emot min semester mot slutet av denna kommande vecka.. Då skulle jag riktigt ha behövlig semester.

Och NU är jag sjukskriven.... He va inte naanna tå. Jag har haft vänster arm som bråkat ett tag, styrkan har varit riktigt dåligt och den har börjat värka på nätterna. jag har inte kunnat ta i på jobbet som jag brukar. Några dagar nu har den varit akut dålig.
 Jag har sett lustig ut när jag har envisat med att klara mig ändå... det blev en helt egen konstform med att försöka få på sig bh:n och tröja på morgonen. Efter att ha sett min unika konstform imorse tvingade min kära man mig till att beställa tid till läkare IDAG!! ... Ok ... med lång tänder ringde jag.... och jag dealade till mig en tid kl 14.. strax innan mitt eftermiddagsskifte börjar.
Johan tyckte jag verkligen har byggt bo där de eviga gökarna gal när jag fiffigt nog kombinerade mitt läkarbesök med min jobbtid.... då han samtidigt fick hjälpa mig på med jackan när jag mekaniskt lyfte vänster arm med den högra för att åka i väg.
 Han muttradde något om "faanens envis".... men det kan ju också ha varit "graanens elviisp".... jag hörde inte så noga... vad han då menade med det hann jag aldrig fråga upp.

 Väl inne hos doktorn tyckte han jag skulle ta av mig tröjan för att kunna undersöka min axel... Jaa jyst så he va inte naana tå...
 " Jag frågade farbror doktorn och han rimligtvis kan gissa hur länge det just hade tagit mig att få PÅ fanskapet... som jag nu då alltså måste ta av mig.
 Att få av mig den tog ävenledes lika länge... nästan så att jag såg honom hejda sig i en rörelse att börja hjälpa mig. Han gav mig fort diagnosen muskelfästeinflammation.. ordentlig sådan.
Eftersom jag redan bytt om till jobbkläder frågade han mig hur länge jag har kvar att jobba idag, och jag svarade att jag KOM  ju just... till jobbet... hela mitt skift låg framför..samtidigt som jag smidigt och mekaniskt lyfte upp min vänster arm med min högra upp på bordskanten för att se så där världsvan och viktig ut där på andra sidan bordet...  Han tittade på mig över glasögonen och tänkte säkert att hon där är nog inte riktigt klok.

Jag blev sjukskriven alltså från iḿorgon måndag och en vecka framåt. Så slutsaldot blev att jag fick ledigt.... mera ledigt än väntat men inte i stånd att göra allt det där jag hade tänkt. Sickandet kanske jag håller upp med ... halva dagen imorgon.
Han frågade fakitst om jag jag gjort ensidiga rörelser som kunnat orsaka Inflammationen men jag tittade bara lite tankfull ut satte huvudet på sned... gjorde en konstpaus och sa sen fundersamt... Neej.... det kan jag inte påminna mig om att jag skulle gjort...!

 Jag jobbade kvällsskiftet med hjälp av bra arbetskamrater som avlastade mig med de tunga sysslorna... så nu tar jag en Voltaren och går och lägger mig.... Imorgon blir det vila ... och en bra bok... sen stickar vi vidare. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar