Summa sidvisningar

måndag 10 mars 2014

Taurus

Jaja..... Jag fick ge mig.... Hade såå ont i nacken och skulderbladen i helgen att jag klarade mig nästan uteslutande på Burana....  Nåja.... det kom inte som någon överaskning precis, ont i nacken har jag faktist haft en tid, ofta haft huvudvärk, stel i axlarna. Har ju "tänkt" gå till massör/naprapat rätt länge... men jag kan ringa och boka tid imorgon.... eller dagen därpå... eller så sparar jag det till nästa vecka. Så har jag sagt nu rätt länge och det är nog därför jag nu betalar priset.

Igår var jobbigt... rörde mig som han Taurus i ett barnprogram som heter Didalos. Taurus är en sorts metalskrotsrobot som rör sig så där stelt och har en robotlik stel gång. Varje gång jag rörde på huvudet smärtade det till i nacken och ner i skulderbladen. Jag måste vända hela mig om jag ville titta till sidorna.  Johan tyckte redan då att jag borde kanske ta en dejourtid  men jag störtvägrade... det skulle vara bättre imorgon..... Det var det INTE...  Det var värre!! Jag hade behövt en nackkrage som han i Beckfilmerna.
Nu kunde jag inte varken titta uppåt eller till vänster sida utan att få ett diffust illamående och smärta i ryggen. Så idag for jag då till doktorn och jag har en rejäl låsning i en nackkota och inflammerade muskler runtom. Så att så att..... Kom ut med recept på Voltaren och Sirdalud.... Antiinflammatoriskt och muskelavslappnande...OCH ett sjukintyg för några dagar.
Såå..... den här veckan blev inte alls som jag tänkt. men varför tar jag förgivet att den ska bli som jag tänkt?? Efter några värkpiller får jag nu svängt huvudet liiite mera till vänster utan att det hugger till eller jag mår illa.... så liite bättre är det när jag fick bättre medicin.

Vad gör man då som roboten Taurus hemma.... Johan tyckte att jag skulle ha stickpaus som alldeles... och han kanske har rätt.... men jag tänkte om jag kanske skulle smygsticka litepå dagarna när han är på jobb men inte sen på kvällen... hmm... kanske såå inte värt det. Men märkligt vad man tycker det är tråkigt att "bara" sitta och titta tv en kväll utan något att ha i handen.  Nåja... kanske man kunde läsa nån av de många böcker jag har oläst...

En lite rolig grej annars idag: När jag skulle anmäla mig vid infodisken vid HVC idag så går de ju rutinmässigt igenom personuppgifter i datorn.... och lite komiskt tyckte jag det var när hon efter adressuppg frågade vem min närmaste anhörig var.... Jag tänkte utbrista " Är min nacke såå allvarligt dålig..... att det är sista resan..... Jag har ju för bövelen ännu inte sett Paris".... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar