Summa sidvisningar

söndag 8 september 2013

Förändringens vindar.....




Dagens bästa i dagens ÖT enligt mig..... den är sååå på pricken vad jag känner ibland... för det mesta faktist... jaaa varje dag faktist... jaaa och ibland flera gånger per dag.....
Jag tror jag har en liten livskris... eller... njaaa... jag känner förändringens vindar blåsa och faktist tänkte jag följa med dennegång. .... har lite på gång.... för jag känner mig som Helge mest hela tiden nu... irritationen ska ut... Och det är mycket det... jag är irriterad på allt hädanefter...jag behöver förändring... allt från att kanske möblera om... tapetsera om.... flytta en av mina Hoyor från ett bord till ett annat. Jag har en massa planer i huvudet som jag bara känner att wow... det där borde jag också prova på.... träffa nytt folk... våga jobba med nåt annat... Jag tramppar vatten i distressen....

 Så mina förändringar nyligen är att min Hoya Kerii numera bor i söderfönstret .... jag har plockat om lite hyllor i köket.... jag ska till frissan imorgon och färga håret.... hmmm... becksvart hade jag tänkt mig.... med en lila rand i vänster sida....och blå  pannluggg..... sååå inne just nu har jag hört....

 Jag har en önskan om att göra det jag brukar men på ett annat sätt än annars... tänkte kanske borsta tänderna före jag sätter pyjamasen på nån dag....Köra till jobbet efter kvarnvägen istället för genom stan...  Tänkte göra... jaa.... kanske italiensk mat bara för att jag aldrig prövat.... kanske köpa tobak och börja röka......kanske anmäla mig till en kurs i bugg ... ensam bara för att lära mig dansa..... Gå en  språkkurs i ... jaaa.. spanska eller Serbokratiska.... vore användbart...... eller våga börja jobba med nåt helt annat.. hade varit roligt att vara prao med sopbilen en vecka.... kanske jag ska ta fast Nygårds sopbil nästa torsdag och fråga.... Tänk vilket lätt jobb egentligen... köra av och an och tömma soptunnor.. hur svårt kan det vara..???

Jag vet inte varifrån denna kris kommer ifrån... men den är jätte stark... kanske jag har en inneboende önskan inom mig att inte förvandlas tillen liten grå mus.... mitt i alltet och sluta mina dagar bitter på allt jag inte vågat prova.... jag vill kanske sticka ut litegran... synas... inte bara vara en i  mmängden.... eller så hör den till åldern... har min 35 års dag på kommande så ålderskrisen börjar väl. .Hmmm få se vad jag hitar på... men nu först då... frissan.... så börjar vi där och så handlar jag tobak på väg hem..... ;)


1 kommentar:

  1. Tummen upp för förändringar...lila å blått. yees... Ps. jag har hört om en bra kurs i fusku :))

    SvaraRadera