Summa sidvisningar

tisdag 17 juli 2012

Underskatta inte enkelheten!

Vecka 28 till ända. Det enda jag tänker säga om vädret var ... regnigt. Så finns det inte mer att säga om den saken..... Jaja....  Men sånt skrämmer ju inte oss som sagt. Vi var ute på ön ändå från tisdag till söndag. Ganska skönt ändå att vara där trots vädret. Lycka var faktist att vakna till regnsmatter på taket  och när man öppnar ögonen brinner en brasa i spisen.... och knastrar så där mysigt som öppna spisar gör.... Häärligt. Man bara myste ner under täcket igen och somnade om... inte bråttom någonstans. Det är det bästa med en gemensam "semester".... Man får vakna tillsammans varje dag och inte ha någon tid att passa... om man vandrar på i nattskjortan hela förmiddagen gör det inte så mycket alls.

Vi bygger vidare på stugan och det händer en hel del där också. Vi har golvet isolerat och golvbräder är på väg ut i detta nu. vi har jutit grunden för skorstenen och "vedahällon"... men dessa tar vi ut först nästa sommar. men grunden är färdig. Fönstrena är insatta och målade på utsidan. Insidan blir denna vecka. Jag har målandet på mig jag.... utom på de högre höjderna för då måste jag ha hjälp. Taket är "rotat"... dvs bräder spikat på taket.




Jag vet inte om det är inbillning men det känns mer och mer som om huset har en själ redan... som om de som bott där en gång i tiderna välkomnar en när man stiger in... konstig känsla faktist. Det börjar kännas mer och mer som ett hus, ett varm ombonat hus. I lööv it.

Foten är .... hmm... vad ska jag säga. Jag går rätt bra nu med skena. Lite känns det ont i foten när jag ska köra bil och trycka på kopplingen... men jag rör mig rätt obehiondrat med skenan på. Försökte häromdagen med att lämna bort skenan men fick nog lägga den på igen efter en timme. Foten är ostadig och sjuk när jag har den bort. Min sjukskrivning förlängdes en vecka. Sen är det meningen att skenan ska av och det ska vara bra... hoppas det.

Mitt ordspråk denna vecka blev.... " Det finns inget dåligt väder... bara dåliga kläder"..... och underrubriken..: Underskatta inte enkelheten! 

Vi var på skären trots dåligt väder... med regnkläder och paraply får man ändå gjort oväntat mycket. ... på holmen lever man enklare... och man inser hur lite man egentligen behöver av grejer och sånt. Dessa två dagar vi varit hem har vi uppskattat att man har el i väggen och rinnande vatten... och det bästa av allt: Man kan spola ner sitt Kiss och Bajs... WOW! Johan tyckte i morse när jag gladde mig åt just det... att jag är då glad över de småsakerna i livet.  ;)

Så gott folk... njut av att kunna spola kisset och tända en lampa... lite häftigt är det allt. Slluta inte med att förundras över livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar