Summa sidvisningar

torsdag 2 maj 2013

"11 år... Er int e na meir... He känns länger... "

Första maj  kom och gick.... En speciell dag för Johan och mig.... jaa det är det sen jag påminnde honom som vanligt.... ;)

För lääänge sedan började vi vara tillsammans på en första maj.... året var 1995... och Johan var i militären och jaa alldeles i mitt tycke dööö-snygg... 18 år sedan... nu är han bara dööö-snygg.. ;)  Efter några år av skolgång och en inte alldeles spikrak väg på kärleksstigen höll vi ihop och flyttade i hop november 2001, förlovade oss 2002.... 11 år sedan.

När vi pratade om det på valborg satte Johan huvudet på sned på sitt lugna sätt och sa fundersamt:"  11 år ... Er int e na meir..... He känns länger..... "

Jaja.... DEN kommenterade inte jag.

Men blommor fick jag.... och en stor bamsekram.... Gulla vännen!

Det var en kall vind hela dagen så vi for inte ut till skären som vi hade hoppats på. Johan försökte men det blåste rejält där ute och var isande kall vind så han svängde om... ingen vits att göra sig förkyld. Johan drog fram den större båten och grejade med den istället .... Emma lekte ut på gården och jag försökte klippa ner fjolårets humle som krupit upp längs med södra väggen. Vi for inte till torget och lyssnade på varken körsång eller orkester...vi ville vara hem.

Emma som bara älskar "båtfixande" hölls sig med Johan mest hela dagen.... 


Vi hade lovat Emma glass och tanken var att vi skulle cykla till stan men vi tänkte om då det blåste så kallt... och så kan det ha att göra med att vi var lata också... KAN ha bidragit... ;)
Munkar och mjöd ett måste... Munkarna bakade Emma och jag med mommo dagen innan valborg. En tradition vi gör varje år tillsammans... Roligt.


På kvällen tittade jag från FST en kortverision av invigningen av Campus allegro i Jeppis... riktigt bra program med Jöback, Jennifer Brown... och jag tänkte falla av stolen när de plötsligt presenterade " Alexander Lycke"..... Jag bara VAA???  Han var i jeppis på invigningen av campuset och DET visste inte jag... hur kunde jag missat det... Han sjöng en sång från Jesus Christ Superstar som han ska spela huvudrollen i till våren vid ÅST.... wow.... det förhöjde dagen som redan var en 8 till en klar 10:a.

Jag hann sticka lite också.... ja inte just då Alexander sjöng då men före och efter... Jag som inte är riktigt klok började här om dagen med ett till projekt.. som om jag inte hade nog med projekt.. men jag bara måste prova på en ny teknink... Dominostickning... och det visade sig vara så roligt att jag fortsatte. Jätte bra sätt att få bort lite restgarn... Det blev så roligt att jag tror jag gör en babyfilt av den...

Har länge haft ett nystan rosa lila flammigt garn liggandes i gömmorna... och inte riktigt visste vad jag skulle med det eftersom jag faktist inte var så förtjust i färgsättningen sen jag väl hade hem det... men jag kombinerade det med de hel-lila lapparna och också randade det med vit och då såg färgen bättre ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar