Summa sidvisningar

lördag 31 december 2016

Sista dagen på Året 2016


Sista dagen på 2016. Egentligen en helt vanlig dag kan jag tycka. Ändå är ju denna helg både ett avslut och ett välkomnande av nåt nytt, ett helt oskrivet blad kommer imorgon.... och man borde ju använda denna möjlighet till att göra en tillbakablick på 2016 och en massa livsavgörande löften om nästa år.

Jag kommer bara lova mig själv att inte lova nåt ;)  Inga beslut om bantning fast det kunde behövas, inga löften om att börja på gymma eller börja springa..... så bråttom får jag aldrig......och jag lovar att aldrig lära mig gå ner i spagat....
Meeen  jag ska försöka skriva lite mer.... det känns inte som jag har hunnit med min hobby alls på sistone... och nu börjar jag ha så mycket ord som väntar på att komma ut så jag borde ta mig tid för mera skrivande.
...OCH  jag ska försöka skratta lite mera, våga dansa i regnet, våga ta nåt annat vid Mac Donalds än det jag alltid tar... jag lovar att utmana mig själv liite mera, tänja lite på mina trygghetsgränser. Jag lovar också att försöka tycka om mig själv liiite mer och faktist lyssna innåt hur JAG har det.

2016 har varit helt ok..... men ändå kan man skilja ur några höjdpunkter:

1. Familjens resa till Kanarieöarna då Johan fyllde jämnt i februari.  Vi njöt av solen och stranden och såg ett hus som var till salu.... så vi pratar än om huset som ska bli vårt en dag.... då vi vinner lotto. Man ska ju ha drömmar. Vi var två veckor och fick ta dagen som den kom.



2. Emma fyllde 12 år och har förändrats mycket detta år.... Legon ställdes på hyllan och nu läses tjejtidningar, tvålval är JÄÄTTE viktigt och sminklådan är hennes käraste egodel. Hon mäter mer och mer hur mycket hennes åsikt väger jämtemot vår och därav ibland lägger sig emot bara .... för att..... Försmak av tonåren.... ibland smälls det i dörrar och man inte riktigt vet vad som orsakade det hela, och ibland vill hon vara kramgo och kramas. Och så har vi faktist blivit bästa vänner...vi har samma humor och kan tokskratta tillsammans. Ett äventyr bara av att föllja med hennes utveckling.





3. Jag gjorde misstaget att börja jobba 100 % igen..... BIG mistake. Lite sjukskrivning nu så här igen..... Den här gången stannade jag upp itid... Tack och lov.
Jag ska nog jobba lite mindre då huvudet vill mera än kroppen orkar.

4.  Har satsat på att lyssna mera på mig själv iår. Vad vill JAG.....? Hur hård är jag med mig själv? Hur ta hand om mig själv bättre. Och sen vikten av det för att kunna ge vidare både hemma och på jobbet. Jag har lärt mig lite mindfullness tänk och det är nog det bästa jag gjort detta år. Det finns mycket mer att lära och jag är så i början men jag har börjat LYSSNA mera innåt. Det och kombon öronakupunktur är GREJER det.
                                                   Bildresultat för öronakupunktur

Jag har för det mesta tänkt i första hand på andra.... vad andra tycker, vad andra gör....och sen följa snällt efter.... för så ska man göra. Nu förtiden funderar jag först vad jag tycker, tänker om nåt själv och sen kanske mäta det med andras åsikt och sen stadigt stå fast i min egen övertygelse. På sätt och vis har jag hittat mitt eget fäste.... och att det faktist är lika viktigt som alla andras. Jag har lärt mig stannaupp och njuta lite mer.... njuta av en bra låt på radion, njuta av dotterns glädje och skratt, njuta av ett förtroligt samtal med en vän, njuta av vinden mot ansiktet på promenaden med min hund.... njuta av doften av julgranen, hyacinten, njuta av en stund av ensamhet och jag kan koncentrera mig på en bok i godan ro.... Det finns liksom mirakel överallt... bara man stannar upp och lägger märke till dem.

                                           Bildresultat för mindfulness

Det ska bli så roligt i kväll.... just för att vi inte har några planer alls... Kvällen får bli som den blir, det vi vet är att vi ska bara vara hemma.... tillsammans.... äta gott... skratta ... titta lite tv och sen försöka peppa varandra att hållas vaken till 12 slaget då man äntligen får gå och sova....... för annars blir det ju inget nytt år... ;)
Jag har börjat tycka att de kvällar utan planer är de bästa kvällarna. ....

Ett Gott Nytt År allihopa Tack och Förlåt.

                                         Bildresultat för gott nytt år animerat



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar