Summa sidvisningar

måndag 6 april 2015

Påskhelgen




En Påskhelg som jag faktist har njutit av iår..... jag kan bara inte tro att jag fått vara ledig ALLA dagar med familjen. Jag är så van att behöva jobba åtminstone 2 av 4 dagar. Jag har njutit av ledigheten, solen som tittat fram lite och bara att landa i att alla är uppe på benen friska och krya.

Lördag ställde jag iväg min alldeles egna påskhäxa.... och vi har således godis i detta hus som räcker till jul... ;) Lördag kväll åkte vi iväg till Purmo som tradition. Vi firade påsklördagen med min familj, syskon och syskonbarn vid mina föräldrars villa.  Villan ligger vid min mammas hemgård och markerna däromkring är liksom del av mina rötter. Mommo och moffa är döda sedan länge och jag hann inte ens träffa dem men jag tror att om det är möjligt för dem att följa med oss här nere så tror jag att de ler åt traditionen varje påsklördag.... Nu springer våra barn på där där ifrån deras rötter är. Vacker tanke.....
Vi grillade korv... mycket korv.




Men jag saknade en grön/gul jacka med UPM märket bak på ryggen. .... en vanlig syn vid brasan som nu var borta. Min "moster" Maja och hennes man brukar alltid vara med oss den kvällen.... men inte nu mera. Allan dog i vintras i cancer.... men ändå väntade man sig nästan sig se hans kännspaka jacka där runt brasan. Jag saknade honom där iår..... hade gärna pratat lite med honom som förr om båtar och villaliv...
 Du var med mig i tanken Allan..... Jag grillade en korv till dig också.....

Vi har hunnit med lite kalas hos Johans morfar.... ätit god påskmat vid svärmors och med gott samvete hunnit vila middag mitt på dagen....
Idag ska jag göra nästan samma sak som igår.... INGENTING....

                                              Bildresultat för påsk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar