Summa sidvisningar

måndag 5 januari 2015

Flyytet i livet..... det ska vara jämt bråttom hela tiden...

Jaa... jag gillar FLYYT!

Jag vet inte om det är mitt jobb som är roten till det eller om det ärför att jag håller på att bli äldre..... Jag såå gillar flyyt... när allt rullar på, allt klaffar EXAKT då det ska göra det och alla är happy happy.... Jag har mindre och mindre föredrag med "köproppar" och allt som hindrar mitt flyyyt.

Jaa jag vet att i en värld av ömsesidig respekt och alla är olika och så bortåt.... men jag blir alldeles ifrånmig när det inte flyter på.

 När vi var på bio sist .... och jag vill nämna i sammanhanget att vi var i en KÖÖÖ....

 Kö= människor som tagit sig tid att bevista samma tillställning som du och väntar på sin tur att köpa biljett. 

                                                    

Då är det en familj längst fram som inte förstod att andra också tänkte se samma film som de. Först skulle det redas ut barnens ålder för att få reda på priset per biljett... sen skulle det VÄLJAS PLATS.... voi Herranen Aika..... "Jaa... kan man välja här då.?.. *pekandes på skärmen som biljettkassan visar upp".... kassatanten nickar.... Jaa... "vad tycker ni familjen?".... Och banne mig ALLA hade olika åsikter om platsen... Då de ÄNTLIGEN enats om platserna... kom vi då till skedet" Godis/chips.... två skulle ha chips och en skulle ha godis men kunde inte bestämma sig riktigt viklket... Ena gossen ÄNDRAR sig just innan betalning att nog hade kanske det varit gott med godis... istället för chips...... "jaa.... jag tror jag tar godis istället när jag tänker efter....."   
Innan familjen betsämt sig hade jag kunnat börja skuffa på bakifrån....  När man sen tror allt är klart... så Nääe.... Växelpengarna man får måste man ju sätta tillbaka i sin börs I  kön..... inte stiga ut ur kön.... Nej nej... Papperspengarna i sitt fack och mynten i sitt fack.. ordning och reda.

Nåja... det blev ÄNTLIGEN vår tur... jag tog kommando direkt... "Två vuxna .. ett barn.... 6 raden stol 10-9-8-......+ den här godispåsen.... Jag betalade och fick mina biljetter... på mindre än två minuter... Jag gick stolt ur kön... hoppandes att andra efter mig skulle ta lärdom...

Efter bion lovade vi dottern  ett besök på Mac Donalds.... TROR ni inte då att vi hamnar bakom en barnfamilj... och jag bara suck.... Nu vet jag inte om det stressar för att jag bara har ett barn... men det blev precis som jag befarade... Det här var just en familj som jag tror hade blivit utskickad av "köpropparna AB" ..... Först en lånng discussion om vad alla ville ha ... sen tog mamman ordet... " Jaa... Två Happy Meal... men en ska vara utan lök.... och den andra ska ha lök men utan ost... Jaa... är mjölken laktosfri eller inte... för det behöver han här *pekandes på den minsta gossen. Sen ska jag ha en BigMac ... utan lök.... och Jaa.... vad ville du ha Fredrik.... ?"

Jag bara *Gaaaah*...... INGET flyter.... alla ska ha nåt annnat än standard och då flyter inte världen.... Jag gav min man en stressad blick... himlandes med ögonen... Min man som ser signalerna strax innan jag exploderar  frågar mig viskandes : Vart har jag bråttom.... det är lördag ... vi är lediga.... " och jag bara hade kunnat skrika högt "MEN DET FLYTER JU INTE ALLS!.... Ingen tar nåt som står på menyn..". 

Jag tror på allvar att Gud gett mig det antal barn jag har nerver till.... och Jaa jag är van att bara beställa för ett barn... betala biobiljett för EN.... men  just nu hatar jag OFLYT!  När man inte gör sitt ärende fort... stiger UR kön... släpper fram andra...medverkar till ett flyt i världen... visar hänsyn till att andra också vill ha sin biljett... eller sin Big Mac....  Kanske jag är stressad.... må så vara och kanske det är jag som borde visa hänsyn och lugna ner mig... må så vara.... men jag tänkte bara göra ett slag för Flytet.... för det jämna flytet.... 

Det ska vara jämn takt..... gå undan....  Jag borde meditera mera... leva nuet och inandas långsamhetens lov... jepp  ... det borde jag göra.... innan jag skriver banderoller utanför Mac Donalds... " Beställ det som är på MENYN.... allt utöver det... knapra bort SJÄLVA... TACK! "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar