Summa sidvisningar

måndag 21 april 2014

PåskAnnan Dagens strålande solsken






Vilken strålande och underbar dag...  Påsk Annan dagen. Hade jobbat större delen av helgen så idag när vädret visade sig från sin allra bästa sida åkte vi ut till vår sommarö. Äntligen! Johan hade varit några gånger tidigare redan ivår och färdigställt staket men det här var första gången Emma och jag .... och Donna följde med. Lite kallt på sjön men underbart vårvarmt väder väl framme. Och i år igen var allt sig likt... precis som man lämnade det när man bommade igen på hösten. Det luktade så där instängt och fuktigt rått inne i stugan och man fick börja med att elda för att alls kunna ta av sig jackorna.... men så är det ju alla år. Det var första våren man kunde ta upp dörren till sin alldeles egna sommarstuga eftersom förra året inte riktigt räknas.... Då var visserligen alla väggar upp och tak på huset men invändigt var det en byggarbetsplats. Man fick stiga över panelbräder det första man gjorde förra året man steg in. Nu var det bara att öppna dörren  och kliva  in i vårt "andra hus".
Man börjar med att bara gå runt och skadesäkra huset från allt som kan tänkas hända under en vinter, stormfallna träd.... möjlig mössinvadering m.m. I år hade vi just inget av ovanstående skador alls. Man går runt och plötsligt bara kommer en massa minnen från andra somrar över en plötsligt... Det kan vara en stenbit Emma hittat nere vid vattnet som hade speciell form och som hon sparat ...en pinne Donna hade ifjol och en påbörjad deckare av Anna Jansson som fortfarande hade ett bokmärke i sig precis där jag slutade ifjol. Allt är som vi lämnade det.

Vi räfsade och rengjorde takrännorna. Emma och Donna lekte nere vid stranden. Fönstren kunde jag ju ha tvättat men jag tänkte.... Njäää.... Allt har sin tid... Jag hinner.

Vi åt Picknick och grillade korv, En riktig utflyktsdag.

Äntligen tillbaka på ön.... nu väntar vi bara på mera grönska... lite brunt och öppet än. Observera det alldeles spegelblanka vattnet... We Jeppo-bos like very much!

Vår villa MED staket... Nytt för iår.
Dagens syssla.... löv... löv.... nämnde jag löv?... Jaa det kanske jag gjorde. Dagens roligaste kommentar: "Jag tror vi har mera löv .... än vi har träd......"  ;) 
Utsikt från verandan i dagens solsken... Kaffet smakade som bäst just här.

Kaffepaus på gång.......Vi längtar redan tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar